Opplysninger om Hundyrju, Hindåe og Tverrbekken SLETT.

Område:Dovrefjell: E6-Grøna
Plassering:Dombås
Bruk: Å/ bekk
Historikk:HUNDYRJU: Ola der Nord, Gudbrandsdølen 9. april 1982: "Hondyrju: tydinga på yrju kan vera grus og småstein, eller hardvær. "Ein annan ting er at det ikkje er urimeleg å tru at den nedre delen av denne åe, som nå er kalla Hindåe, ein gong har vore kalla Skotåe. Det er tydelege spor av at Foksåe, eller ein del av denne rann ned i Lågen, etter å ha kome saman med Hondyrju. Dette førde til at Foksåe hadde vegen sin etter dei flate myrene fremst på fjellet. Var det mykje snø, ville det lett bli demd opp store mengder med vatten i vårløysinga, som så kom veltande når åe skaut, eller sprang som dei sa."
Vassvegen til Lie startar frå Hundyrju (ID 740). HINDÅE: Hindåe startar frå Fokstugumyre/Nordsætermyre og Gorbekken på 950 m.o.h. Etterkvart renn også Hundyrju ned i ho. (0510830-6885292). Hindåe kjem ned "Dombåsmorkje", ved Svenskebakken, Hindi og Storlykkja. Tverrbekken kjem også til, før alt renn ned i Lågen ved Jorkvitlan ("Kvislan"). Hindåe har stort nedslagsfelt og kan vera farleg stor i flaum. Det er gjort mykje forbygging i åe, både ovanfor og nedanfor Raumabanen.
Hindåe vart utbygd for å få vatn til Tverrekken og vidare til Dombås stasjon (ID 890). Hindåe forsynte Dombås med vatn fram til 1974. TVERRBEKKEN: Tverrbekken samlar seg innanfor Hjellsætrin, frå Vesl-Hundyrju og Gamlesæterbekken, 1200 m.o.h. Den fylgjer vassvegen til Lie (ID 740) over Gamlesætermyrin, og kryssar Skrebekken før den tek sitt eiga fàr nedover. Tverrbekken kjem ned ved HV-skulen, og vidare ned i Hindåe ved Storlykkja (0505372-6883299). Tverrbekken kan nok vera flaumstor, og har nok vatn til at Brekkegardane har vatnarvatn om sommaren.
Gardane rundt Dombåshaugen hadde "nødtlevatn" frå bassenget i Tverrbekken (0507307-6882767). Stoppekrana på dette røyret var i møkkjellaren til Rønnaug og Arne Ekren på Nygarden 6/4. Det vart grave grøft og lagt ned røyr til Dombås stasjon frå bassenget i Tverrbekken (ID 890) På stasjonen fylte dei lokomotiva frå både vasstårn og vasstender.
Eiere:
Kilde: