Bankehytta / Sl - 1448 mBottmåsåhuset - 3024 mStuguflotbua - 3214 mNistugumåsåhu - 3313 mStordalsmåsåh - 3609 mVesl-Brennmåsà - 3618 mKuvheim - 3633 m

Opplysninger om Stordalen 62/2.

Område:Østsida sør for Grimsdalsvegen.
Plassering:Ryddølsåe, ovanfor brua etter solsidevegen
Bruk: Kvenn
Historikk:Stordalen vart frådelt Siljehaugen i 1763. Etter Storofsen vart dei to gardane taksert saman, og båe eigarane står oppført . Mellom anna var eit kvennhus bortskylt, kanskje brukte Stordalen kvennhuset til Siljehaugen på denne tida. I 1816 deles Stordalen i to, halvparten av hus, jord, sæter og "Qværnbrug" deles i det som da blir Nørdre Stordalen (62/1) og Søre Stordalen (62/2). Ved salg av Søre Stordalen i 1824 er og "Qværn" nemnt. Helmer Stordal (1905-1993) har skrivi: "Det gamle kvernhuset i Ryddølsåa som høyrde garden til var for lenge sidan rotna ned. Dette var ei ulempe som førte til at ein måtte låne kvern når korn skulle malast, eller ein måtte reise den lange vegen til Stampen eller Jora Mølle for å mala. Arbeidet med å byggja upp att kvernhuset vart sett igang den 1. juli 1930. Det vart bygd i betong, men ellers like eins innreidd som vanlege bekkekverner var frå gamalt. Snart snurra kvernsteinane rundt på nytt kanskje litt følelse av romantik til dei som rusla forbi i ljose vårnetter." Stordals kvennhuset vart slik ei lita mølle i 1930, der alle med kvenn i Ryddølsåe vart med i eit møllelag, med ein av medlemmane som rekneskapsførar. Ved å sende inn papira fekk medlemmane utbetalt korntrygda, i likheit med dei som mol ved dei store møllene. Denne ordninga vart det slutt på etter nokre år, så i 1935 vart kvennhuset omgjort til eit lite kraftverk for Stordalen og Ryddøla. BLÅ RUTE: Etter kvart vart det større bygde møller. På Stampa ved Selsverket var det mølle i drift før 1865. Her var det stall og hus for overnatting, og servering for dei som venta på maling. Det vart køyrd mykje korn frå Dovre til mølla her. På Stampa henta dei korn frå Dovre med lastebil frå 1930-åra og til 1942. Ved bl.a. Skogabrua var det bygd lasterampe til dette. Under krigen drog Johannes Rindal(1921-2013) og Engebret Romsås(1882-1961) med kveite til Stampa mølle. Dei reiste klokka 3 om natta for å komma fyrst i køa, men ved mølla var det komme mange kvamværar, så dei måtte vente heile dagen og overnatte.
Eiere: Red GG Merete ABj
Kilde:Liv Stordal, Dovrebygde AB